Bestuur en medewerkers Hoofdpijnnet

Het bestuur bestaat uit vrijwilligers met ieder een eigen specifieke deskundigheid. De meesten zijn bekend met chronische hoofdpijn. Een bestuurslid wordt aangesteld voor een periode van vier jaar en kan zich eenmalig herkiesbaar stellen.Het bestuur is eindverantwoordelijk voor het gevoerde beleid. Het bestuur komt ongeveer tien maal per jaar bijeen en bespreekt de voortgang van de vereniging op basis van het strategisch plan. De voorzitter van het bestuur houdt toezicht op het functioneren van de bureaumedewerkers. Het bureau wordt gerund door twee parttime medewerkers. Zij worden betaald overeenkomstig de CAO Welzijn en Maatschappelijke Dienstverlening.

Bestuur

Karin van Haperen (voorzitter)
‘Als voorzitter van Hoofdpijnnet en het Migrainefonds prijs ik me gelukkig met een uitstekende werkorganisatie en vele enthousiaste vrijwilligers, die zich elke dag weer inzetten voor onze organisaties.’

Eugène van den Bemt (penningmeester)
‘Ik ben al langere tijd actief als lid van de werkgroep Aangezichtspijn. Het is van groot belang dat Hoofdpijnnet meepraat bij de totstandkoming van richtlijnen en zich laat horen bij besluiten over bijvoorbeeld vergoedingen van medicijnen’.

Nel van Dijk
‘Nu ik gepensioneerd ben heb ik rust en tijd om me in te zetten voor de mooie doelen van het Migrainefonds en Hoofdpijnnet. Zelf migrainepatiënt weet ik maar al te goed hoe noodzakelijk het is zowel sociaal als medisch de positie van mensen met ernstige vormen van hoofdpijn te versterken’.

Mia Willems (bestuurslid Communicatie)
‘Ik heb de externe communicatie in mijn portefeuille. Ik zet me graag in voor Hoofdpijnnet. Ik heb al sinds mijn jeugd migraine en ben dus, tegen wil en dank, zeer ervaren en betrokken bij deze aandoening.’

Richard Posthuma (bestuurslid Algemene Zaken)
‘Binnen het bestuur van Hoofdpijnnet richt ik me op het behartigen van belangen van Clusterhoofdpijn en andere minder bekende vormen van hoofdpijn. Ik heb zelf vanaf 2009 clusterhoofdpijn en veel research gedaan voor het inzetten van moderne technologieën, zoals smartphones om beter inzicht te krijgen in je persoonlijke hoofdpijnpatroon.’


Medewerkers

Nelleke Cools (coördinator communicatie en PR)
‘Eén van mijn drijfveren is dat ik iedereen een volwaardige plek gun in onze samenleving. Daarom werk ik ook met veel plezier bij Hoofdpijnnet. Ik zie het vooral als uitdaging om onderlinge ontmoetingen te stimuleren en te werken aan een sterke en gezonde vereniging.’

Mieke Verschoor (Officemanager)
‘Belangrijk is en blijft dat mensen met ernstige hoofdpijn en migraine bij ons terecht kunnen, dat we onze leden met raad en daad terzijde staan en dat er onderzoek naar migraine wordt gedaan om betere behandeling mogelijk te maken. ‘